Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /unitswww1/unitswww12/att-d/1dim-eid-ag-dimitr/1dimeiddhm/public_html/autosch/joomla15/templates/eidiko22/functions.php on line 616

Εικαστική ψηφιακή έκθεση των μαθητών με έργα που φιλοτεχνήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος Εικαστικών κατά το σχολικό έτος 2021-22 με τίτλο ‘Μια διαφορετική εικαστική παρέμβαση΄’

Εικαστική ψηφιακή έκθεση των μαθητών με έργα  που φιλοτεχνήθηκαν στο πλαίσιο του μαθήματος  Εικαστικών κατά το σχολικό έτος 2021-22 με τίτλο ‘Μια διαφορετική εικαστική παρέμβαση΄’

‘ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ’

 

    Μέσω των Πλαστικών Τεχνών (Ζωγραφική, Γλυπτική, Χαρακτική) καθώς και άλλων μορφών Tέχνης ,τα παιδιά μεταφράζουν εικαστικά τις σκέψεις τους,  τα συναισθήματά τους , τα όνειρα και τις βαθύτερες επιθυμίες τους.

   Με μια διαφορετική εικαστική προσέγγιση που κινεί  την φαντασία, ενισχύει την αλληλεπίδραση και την ενσυναίσθηση, πειραματίζονται με ποικίλα υλικά, εικαστικά μέσα και τεχνικές.  Δίνουν χρώμα στην καθημερινότητα τους με έναν  διαφορετικό  εικαστικό  τρόπο σκέψης.  

   Τα Εικαστικά ως βιωματικός τρόπος εκπαίδευσης, προσφέρουν ένα πολύ κατάλληλο μέσο για τα  άτομα που εμφανίζουν προβλήματα σε μαθησιακό επίπεδο και ειδικότερα δυσκολίες στον γνωστικό, συναισθηματικό, κοινωνικό και ψυχοκινητικό τομέα. Η τέχνη είναι μια μορφή επικοινωνίας, όπως η γλώσσα, έχει τα δικά της  εκφραστικά μέσα, το χρώμα, το σχήμα, τον όγκο, τους ήχους, την κίνηση, έχει τη δική της γραμματική και συντακτικούς κανόνες, τους νόμους της σύνθεσης και της δομής, που μαθαίνουν στο άτομο να ‘εκφράζεται’ σωστά μέσα από την κίνηση και το ρυθμό, ή να διαβάζει σωστά την εικόνα.

     Σε ένα γενικότερο πλαίσιο, καλλιεργείται η ευαίσθητη ανταπόκριση, η κατανόηση, η κριτική προσέγγιση και η ανάλυση του εικαστικού έργου, αλλά και του φαινομένου της Τέχνης γενικότερα μέσα από την δική τους οπτική γωνία.

     Τα άτομα  με αναπηρίες, όσο σοβαρές κι αν είναι αυτές, μπορούν να αναπτύσσουν ξεχωριστές δυνατότητες και δεξιότητες, αρκεί να βρεθούν σε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό περιβάλλον, το οποίο, αφού τις διερευνήσει και τις φέρει στην επιφάνεια, στη συνέχεια να τις αξιοποιήσει, έτσι ώστε, να καταστεί δυνατή όχι μόνο η ένταξή τους στο κοινωνικό σύνολο αλλά και η δημιουργική συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία, για μια όσο το δυνατόν περισσότερο ισότιμη κοινωνική εξέλιξη.

 

 

                                                            Λαμπρινού Κωνσταντίνα

                                                           Eκπαιδευτικός Εικαστικών